17/3 2017 Jag vill berömma våra 3 tjejer!

Sandra hann/orkade inte skriva ihop nåt igår kväll så nu blir det min tur....

Jag vill berömma våra 3 fina tjejer!

Moa Mimmi och Sandra (På NM i Ypäjä Finland sommaren 2016 med kung Boy)


Efter skola/jobb tar ett halvtidsjobb vid, är det det som kallas barnarbete?
Dessa tjejer har heltidsjobb eller går heltid i skolan. De kommer hem från skola/jobb och tar tag i saker hemma utan att gnälla. Vi har just nu 13 stycken extra hästar utöver de som vi kallar våra egna, Collin Carsima mm.

Jag är full av beundran att de orkar jobba ett extra pass hemma och ha ett gott humör och alltid ta sig tid för varandra. När andra gör läxor, hänger med kompisar, ser på serier mm då jobbar dessa tjejer. De klagar inte när vädret inte är på vår sida heller utan de rider och sen byter man kläder. 

Mimmi & Jebeth Hitchhikers Guide

Moa & Locksley Valentina
 

Stora mål för liten tjej
Sandra är den tjej som har stora mål med hästarna och har en bra drivkraft och Mimmi och Moa har lite annan målsättning. Alla är vi olika! Jag är väldigt imponerad att 2 så unga människor alltid stöttar Sandra i sin satsning utan att bli avundsjuka eller irriterade på situationen. Jag och Urban försöker verkligen ge tjejerna lika men det är inte alltid genomförbart. Sandra har sponsorer så hon tränar lite mer och tävlar mer. 

Om jag fick bestämma skulle vi inte tävla alls utan bara skogsrida och ha det lugnt och skönt. Nu vill ju tjejerna mer så då får vi ställa upp och erbjuda så mycket vi bara kan för tjejerna. 

En stor fördel för alla 3
En stor fördel för tjejerna är att vi får hit fina hästar att utbilda, träna för tränare och tävla. Hur skulle de kunna få denna kunskap med tex 1 häst var. Vi är väldigt tacksamma för förtroendet från hästägare.

Jag och pappa Urban är inte de som orkar jobba 100% pga skada och sjukdom men det tar de stor hänsyn till och är alltid omtänksamma. Av förklarliga skäl så rullar det då heller inte in mycket pengar pga detta. Visst vi har mycket häst men till en billig peng då vi inte jobbar med det på heltid och vi inte alltid hinner med just DIN häst till 100% den veckan. Vi är väldigt tacksamma och glada för de som sponsrar Sandra, ni kan läsa om dem här.  Tack o lov så är Sandra driven och tar tag i saker själv som ni kan läsa här.

Sandra hoppas på fler sponsorer för att underlätta sitt arbete. 
Sandra hade helst slutat skolan nu efter 9:an och jobbat hemma med hästar men det har vi sagt nej till utan hon kommer förhoppningsvis in på hästgymnasium i Axvall i höst. 

Jag tror att våra tjejer kommer ha stor fördel av många timmar i sadeln på olika hästar. 

Jag är den som tar hand om all planering för att underlätta för alla. Man ska göra det man är bäst på :) 
Vill ni tex träna för Sandra eller t.ex är intresserad av någon häst som är till salu ring mig på 0705 418092 eller maila [email protected] 

Vi får inte glömma stalltjejerna! 
Vi får inte glömma våra 3 stalltjejer som underlättar livet och som vi får mycket glädje av.

Carolina "Carro" 
Carro har varit hos oss längst och hon är en frisk fläkt i stallet som alltid ställer upp om hon kan.
 
Elsa 
Elsa och hennes syster Nellie har ridit hos oss några veckor nu och de är jätte duktiga och arbetsamma,


Nellie 


Sandras småstjärnor
Nåt som jag också vill lyfta fram är Sandras fina engagemang med de yngre barnen som vill lära sig. Hon tar sig tiden att lära dem allt hon kan trots att hon egentligen inte alltid har tiden. Viktigt att man känner ett ansvar och engagemang för andr och bra träning om man i framtiden vill ha tränarjobb. 
My, Nicole och Matilda är tre härliga tjejer som kommer med jämna mellanrum och tränar. 

My 9 år och 6-åriga avelshingsten Matteus 683:


Tjejer jag är otroligt stolt över Er allihop!!! Hårt arbete lönar sig ska Ni se.
Det är en stolt Marie som varje dag är med er i vardagen i stallet/ på tävling mm. 


//Marie (Sandras mamma) 

Kommentarer
- Anonym

Fantastiskt duktiga tjejer ni har😆

Svar: Ja det har vi verkligen! ❤
Sandra Wickström

2017-03-17 @ 11:29:05
- Sara

<3

Svar:
Sandra Wickström

2017-03-17 @ 15:59:30
- Anneli A

Helt fantastiska allihop ❤

Svar: ❤❤❤
Sandra Wickström

2017-03-17 @ 17:18:24
- Stina

Ett annat alternativ till gymnasium är ju korrespondensgymnasiet på distans om man vill satsa mer på sin idrott. Jag kan varmt rekommendera deras gymnasium både med upplägg och fantastiska lärare.

Svar: Tack det ska vi kolla upp!
Sandra Wickström

2017-03-17 @ 18:42:01
- Stina

Jag gick nämligen själv ett år hästgymnasium men var väldigt ojämna grupper och överlag låg nivå på både ridning och andra hästkurser så jag tyckte det var frustrerande bara då det tog tid från min egen satsning. Även om jag ibland hade med mig egen ponny. Kommer aldrig ångra att jag bytte till distans :) det är ju möjligt att läsa effektiv tid hemma, man läser bara två ämnen i taget så lättare att få högre betyg också eftersom man fokuserar på få ämnen o taget. Jag pluggade effektivt 8-11 eller max till 12 och kunde va resten av dagen i stallet. Hade inte så jättelätt för mig men gick ut med väldigt höga betyg :)

Svar: Det låter Perfekt!!
Sandra Wickström

2017-03-19 @ 18:15:23

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0