26/1 2017 Kriterier för landslagstrupper

Nu är kriterierna för de olika trupperna i ungdomsdressyren förtydligade det är bra!

Kopierat från Svenska Ridsportförbundets hemsida:

Kriterier ungdomstrupper
Följande kriterier gäller för uttagning till ungdomsdressyrens trupper, internationella tävlingar och mästerskap.

Trupper:

Spetstrupp - Ekipage som är aktuella för internationella tävlingar och mästerskap. 
Utmanartrupp - Ekipage som under året kan bli aktuella för internationella tävlingar och mästerskap.  Observationstrupp - Ekipage som under året eller nästkommande år kan vara aktuella för internationella tävlingar. Minst 66% i lag eller mästerskapsklass vid flertalet tävlingar på lägst nationell nivå. OBS-tävlingar prioriteras.

Kvalificering till trupperna sker genom goda tävlingsresultat. Trupperna kommer att uppdateras fortlöpande.

Internationellt tävlande:

  • Ekipaget måste ingå i någon av ovannämnda trupper.
  • Resultat på nationella tävling väger tungt. Hänsyn tas i första hand till lagtävlansprogrammet, därefter mästerskapsprogrammet och S:t Georg för young rider.
  • Hälsostatus på ryttare och häst.
  • Hur häst och ryttare klarar ett meeting.
  • Tidigare erfarenhet.
  • Attityd till hästen och medtävlare.
  • Välplanerat tränings- och tävlingsupplägg.
  • Tydlig kravprofil/målsättning.

Mästerskap:

  • Kriterierna för internationellt tävlande ska vara uppfyllt.
  • Resultat på internationella tävlingar.
  • Formkurva

Att tänka på:

  • Kom igång i tid, första internationella tävlingen är redan i mars/april. Det är ganska få möjligheter till internationellt tävlande.
  • Kontakta din respektive teamchef med information som kan vara viktig.
  • Kür-klasser är inte kvalificerande.
  • Ingen hänsyn tas till SvRF:s poängrankinglista.
  • Ingen hänsyn tas till resultat mot lägre kvalitativ konkurrens på regional tävling.
  • OBS-truppen är inte del i landslaget, utan en grupp under landslagsledningens observation. Det innebär att OBS-truppen inte alltid är inbjuden till verksamhet anordnad av landslagsledningen.
    ----------------------------------------------------------------------------
 
Jag och Money Boy har alltså tagit oss från Obs-truppen till Spetstruppen och här vill vi så klart ligga kvar hela året. Nu ska vi jobba på och visa att vi är värda platsen där.

Målet är EM 2017 men vet ni vad skulle vi inte ta oss hela vägen så ramlar inte min värld ihop för det, det är vägen dit som är min vardag och jag älskar den! Jag tror också det är viktigt att visa mina Småstjärnor att livet inte rasar samman om man inte lyckas uppnå ett mål utan att det är vägen dit i vardagen som man måste älska för att orka. Vi är ju inte ensamma idrottsutövare heller utan vi har en häst som måste vara på g samtidigt som du och det ska matchas till Mästerskapen mm. Allt kan hända och älskar man inte arbetet på vägen dit kan det bli väldigt jobbigt och säkert knäckande att inte ta sig hela vägen dit. Viktigast är att ha ett mål och att lära sig att man kan ta att man kanske inte når målet men att ha jäklar anamma och jobbar på med att komma tillbaka och försöka!

Jag tycker att 2017 ska bli ett väldigt roligt år där jag samtidigt ska utbilda Collin och mig själv på storhäst :)
Vi vill ju tillhöra nån av trupperna så fort det bara går. Mycket arbete framför mig men det är ju det som jag tycker är roligast.

Vill Ni hjälpa mig att nå mina mål? Läs gärna detta inlägget.  Glad och tacksam för all hjälp jag kan få.<
 
Sponsorer hittills inför mina mål 2017:
Lilla Veterinärinrättningen Skara, Traudi Björling, Stuteri Micks Falköping,

 





Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0