13/1 2020 Mycket på schemat

Nu har en helg helt i min smak sprungit förbi. 

Full fart rakt in i helgen och det är bara att hänga med. 

Stalljobb som vanligt och sen hade vi träningshelg (dag 1 markarbetsträning) för Nils Strid Svensson som vi hopptränar för. Jag hade Laphroig, Annika-Ture och Moa red Matrix. Båda våra hästar skötte sig bra. Jag hade ett D-ringsbett på Lappen och remontnosgrimma på lördagen och han tar styrning när han har lust ;) 
Bra gymnastikövningar och det var 2 ganska trötta hästar vi hade med hem. 
Provade att rida med kandar på Collin. 
 

På söndagen så var det stalljobb sen ett träningspass för Pia med Collin. Collin utvecklas väldigt fort just nu. Senare på eftermidddagen var det sen dags för banhoppning för Nils. Bettbyte tilll  rakt gummibett på Lappen och han verkade tycka det var helt ok :)  Det var en bana med 14 hinder och båda hästarna jobbade på bra. Nöjda ekipage efter träningen. 

Jag och Lappen

Moa & Matrix
 
Nu är det måndag morgon och vi har en ny vecka framför oss. 

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0