2/7 2019 Hopptävlat

I söndags hopptävlade jag Moa och Andreas nära där vi bor. Lyx att tävla på nära håll. 

Moa var först ut med Annikas Ture.
 
Målet med Ture just nu är att han ska tycka det är kul på hoppbanan. Tycker Moa lyckades väl med uppgiften och det märks på Ture att han tyckier det är kul.

Andreas & High Top Vuo "Toppen"
 
Målet är att ge ekipaget rutin. Ingen av dem kan ju detta utan de lär sig tillsammans. Toppen är en kanonhäst till Andreas. Andreas har nu ridit i 17 veckor och jag/vi är imponerade!

Jag & Laphroig "Lappen" 
 
Målet med Lappen är att ge honom rutin på banan. Han är 6 år men är som en ung 5-åring då han är väldigt sent inriden. Han har precis varit inne i en växtperiod igen och det känns när man rider. Han har inte alltid full koll på sina ben i hans stora galopp. Vi kommer fel ibland men han löser uppgiften och lär sig. Jätte nöjd med honom! 
 
 

 

Kommentarer
- Anonym

Roligt med tävling!

Svar: ja alltid kul med tävling
Sandra Wickström

2019-07-02 @ 19:49:22
Blogg: http://motplus.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0