19/7 2019 Debuterade på 1 meter

Igår kväll debuterade vi, jag och Laphroig, på 1 meter i Floby. 
Vi fick stryka 90 starten och det var på håret att vi hann till 1 m avd B.

 
Han stod emot lite lite grann in i kombinationen och sen väl inne så drar han mot höger men han lydde mig när jag sa att vi hoppar. Han vill göra rätt 💕

Lappen har en fantastisk galopp! När vi kommer helt rätt känns det som vi hoppar 70 cm och känslan är fantastisk. Så obrydd på tävlingsplatser och så fint psyke, love this horse! 
 
Som ni kanske ser på filmen så är Andreas och High Top Vuo nästa start efter mig och han debuterade också 1 m felfritt! Fick lite problem i kombinationen men Toppen räddar upp det och hoppar 💕 Andreas har nu ridit hela 19 veckor 😉 

Moa och Annikas Ture hoppar 90 cm felfritt också! Härlig tävlingskväll med bästa gänget 💕 vi saknade bara Eva. 


 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0