3/1 2019 Onsdag

Nu känns det som om dagarna rullar på som vanligt igen :) 
Jul och nyår har passerat och vi plus alla hästar är 1 år äldre. 

Wizt
Jobbar på med Wizt och det har sina höjdpunkter men just nu är vi inne i en dipp.
Han orkar inte riktigt och tycker då det är väldigt jobbigt. Kommer han komma tillbaka till orken innan han ble sjuk? Jag vet inte vi får se. 

Collin
Collin däremot är inne i en uppåtperiod. Igår gick han som en dröm. Han är så duktig. Visst han exploderar då och då och far omkring men det får jag räkna med när jag sitter på honom. När jag kommer till ridning på honom som igår är han fantastisk. Tänk att vi redan träna arbetspiruetter. Alla byten satt igår :)  Fint uppe i formen. 

Zalmyiac "Z"
Hovslagaren skulle komma igår men var tyvärr sjuk. Kasst när sånt här händer på storhelgen. Han longeras och är på ett strålande fint humör iaf 💕

High Top Vuo
Mimmi och Moa har haft Toppen innan men Mimmi hinner inte riktigt med så mamma tar över honom så nu rider jag honom. Jag tränar bara grunder på honom just nu. Igår gick vi in påmindre volt och jösses va han satte sig. Så rolig och ridbar häst. Hänger gärna i handen men det ska vi träna bort. Han är innan riden på graman väldigt mycket och tyvärr blir resultatet att de oftast hänger i handen ordentligt sen. Jag tycker det är viktigt att lära sig hur man rider just dena hästen man sitter på i en varierad form direkt då behövs oftast inte en graman om de inte bråkar såklart. 

Matteus
Imorgon kommer det en tjej på 12 år som letar medryttarponny. Hoppas det är den rätta för Matteus. 
Han är riktigt fin nu. 

Lappen
Fick gå ett pass på lina. 

Matrix
Vila i hagen. 

Ove
Ove jobbades av Mimmi igår. Det killen är så fin. Riktigt "dockesöt" som mamma säger. 

Barbie
Babsan är 3 år nu. Ska bli så roligt att träna mot 3-årstest nu. 

Finns egentligen bara 2 saker jag önskar nu och det är att Wizt snart kommer tillbaka och att dygnet hade fler timmar. 

 


 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0