30/1 2019 Hopptränat Laphroig, Collin & Ture

Igår i kylan (minus 13 på kvällen) så hade vi hoppträning som vanligt :) 

Laphroig
Jag red Evas Laphroig "Lappen" i första gruppen. Det var svåra övningar för en häst som reds in i september 2018 men han försöker allt han kan och han tycker det är kul. Det är jag som väljer trav för jag tycker att jag bättre hinner rama in honom då sen fattar han oftast galopp några språng innan själv. 
Han är en fantatstiskt fin häst som vill göra rätt. 



Collin
I andra gruppen red jag en väldigt laddad Collin. Med Nils guidning så funkar det bra :) 
Han är fantastisk att rida men det känns som att sitta på dynamit.


Moa & Ture
Moa gick sent i skolan så hon kom till sista gruppn och red Annika Roths fina goa Ture. Ingen lätt kille att styra runt kan jag säga. Han älskar att få ta tag i grejerna och helst öka uder tex linjens gång vilket är en väldig utmaning för piloten. Stolt över ekipaget som utvecklas för varje träning!
 
Så glad att vi har duktiga engagerade Nils som tränar oss. Våra grupper är allt från B-ponny till storhäst och (sen min dressyrhäst Collin som är med också)  han får ihop bra träning för alla inblandade. Svåra övningar/linjer men det är det roliga! Utmaning för tränare och elever 😜

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0