22/1 2017 Träningar

Igår jobbade jag 6 st hästar plus att jag höll 3 träningar. 

Laphroig
Jag red ett pass på en pigg Lappen som var pigg. Killen ville testa lite så jag blev skallad 2 ggr och då blev jag illamående mm så Moa ko och hjälpte mig. Moa fick honom att bara gå fram och inte slå med huudet och greja vilket var det som behövdes, tack Moa! Man glömmer att han kom 1/9-18 och vi red sen in honom mm så vi har kommit en bra bit på väg. Han ligger ju långt efter i utbilningen och är mer som en 4-åring än en 6-åring. Sen vi började jobb med honom har han då och då velat bestämma själv och man säger nepp det får du inte då lägger han in backen och far bakåt och sen runt i en väldig fart. Ung hästar måste lära sig att alltid tänka fram. Vi backar lite nu och går tillbaka till grunder för att ge honom bästa förutsättningarna. 
 

Träningar
Annika var först ut med att träna. Vilken härlig träning vi fick till, lycka och stolthet! 
Ida och Emy tränade för första gången igår. Vika duktiga tjejer! Jag älskar att se dem ta åt sig allt man säger och göra det tillsamans med hästen och se resultatet direkt.  Hoppas de var nöjda. 

Money Boy
Här är bild på Tindra och Boyan från i lördags. Så roligt att se Boyan i så fin form och så väl omhändertagen! 

och när jag och kungen pussas
 
 




Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0