21/1 2019 Påverkar mer!

Jag och Wizt har varit i Hlsingborg och startat. Collin skulle åkt med men eftersom vår lastbil krånglade så tog vi bil & transport och Collin uppskattar inte transport så vi strök honom. 

I lördags red jag en MB5 på 65% och var nöjd med Wizt. Det blev tyvärr inte filmat. Jag glömde helt av att visa överstrykning...😱

Igår var det dags för en MA1, 3 domare regional **-klass 63,8% 1a utanför placering.
Domarna hade mig på 62,564  64,872  64,103  =63,846%

Bjuder på film, be nice!
Jag är så nöjd med min kille som är så glad att få komma ut. Han har tappat styrka efter att han var så sjuk men han vill så mycket. Vi orkar inte riktigt i piruetterna just nu och det får vara så.

Jag har ändrat min ridning mycket det sista och jag kände i helgen att jag fick ett kvitto på att vi är på rätt väg. Jag kunde påverka så mycket mer än innan på banan. Innan har han ganska ofta lagt sig i ett spjärn inne på banan och jag har då mindre möjlighet att påverka. Nu har jag lärt mig hur jag lösgör mer hela tiden på banan. Jag ska bara visa var jag vill ha honom så behöver han inte bli hängande i mina armar utan bär sig själv-love it. 
I serien så drog han först iväg i vad han trodde var en ökning men jag kom snabbt tillbaka till att han nu väntar på mig och då blir serien bättre för jag hinner förbereda bättre och vara tydligare.  

Lång väg att vandra och väldigt roligt! Vissa dagar så känner man att detta är jobbigt men det är också utmaningen. Jag känner att hästarna reagerar positivt till sättet att rida. 
 
 
Jag njuter av att kunna träna och tävla på min kämpe Wizten. 
 

Stort tack till Pia Björk som visar mig nytt mer tekniskt sätt att rida. Det är så svårt men så roligt! 😃💕 Jag tackar också för stödet före, under och efter tävling! Vi är rätt i träningen då alla domarna kritiserade samma sak och det är det vi fokuserar på, kvickhet, styrka och bärighet.
 
 
 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0