2/1 2019 Lappen är en stjärna

Igår fick Laphroig eller Lappen som vi kallar honom vara med på sin 1a hoppträning. 
Det började blåsa så mycket så vi bestämde oss sent för att åka till ridhus. Han skötte sig jätte bra. 

Bjuder på film, be nice!


Han tar inte styrning 100 än och det är då han börjar tjafsa men det ser jag inte som ett stort preblem. Nu har vi haft detta bett sen han kom så nu kan vi prova nåt nytt. Jag försöker fokusera på att visa vägen mjukt och ge honom förtroende. Snälla händer och bara ha roligt ihop. Han måste bygga förtroende för mig. Det är ju jag som utsätter honom för nya saker hela tiden och förtroende är väldigt viktigt. 

Eva du har ett guldkorn i denna fina häst. Ja just det nu är han 6 år... men utbildad som en 4-åring.  Kom till oss 1/9-2018

 
 

Kommentarer
- Camilla

Jättefin häst! Och duktig ryttare ❤️

Svar: Tack!
Sandra Wickström

2019-01-02 @ 12:04:41

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0