8/2 2019 Motivation

Jag har inte varit jätte flitig här på bloggen jag vet. Mycket beror på att jag eller rättare sagt vi tappar motivationen när vädret inte är med oss. Det spelar ingen roll hur man vrider och vänder på det så behöver vi ett ridhus. Vi jobbar vidare som vanligt åker mer till ridhus mm. men bloggen blir lidande. 
Jag har nu 10 hästar som rids och det är ett pussel att klara av detta på ett så smidigt sätt som möjligt. Tiden försvinner i packande, resor mm så då får skrivandet lida. 
Tänk att kunna ta hit olika tränare, ha träningar själv mm utan att vara beroende  av andras ridhus, väder mm.

Just nu har vi isgata över hela gården då det har regnat och är plusgrader efter att det kommit mycket snö. Jag chansar inte och ger mig ut i skogen heller. Vissa får just nu en kort vila. Vila ska man inte underskatta heller för många gånger kommer hästen starkare ur vilan. Om man inte vilar så kan man inte tillgodogöra sig all träning. Korta vilor upplever i alla fall vi som väldigt positivt. Många vaccineras nu också. Alla är checkade inför säsongen som är på gång. Alla är friska och fina i kroppen. Bara min kämpe Wizt som behöver lägga på sig mer efter att han var så svårt sjuk men det kommer ta tid då han inte är en sån som lätt lägger på sig.

Viktigt är också att man faktiskt en dag bara umgås och borstar sin häst utan att rida, det uppskattar de mycket! Bara för att man inte kan rida ska man inte glömma hästen den dagen. Känner man så så ska man tänka över sitt val av hobby. Hästen är inte en cross tex som du kan ställa i garaget tills du kan göra det du tycker är roligast. 

Jag har den största respekt för de som verkligen bryr sig om sin häst alla dagar i veckan och som tränar i ur och skur. Det är en livsstil. Man måste inte tävla på hög nivå men livsstilen är densamma för oss som brinner för hästar, målet är lite olika bara. 

Tänk att det går utmärkt att ha häst som jag har nu och ta sig till EM på egenutbildad ponny och det går att på ett halvår bli topp 7 på SM i dressyr för juniorer på storhäst.

Har du viljan att jobba hårt kommer man långt! Jag höll en clinic hösten 2017 om min väg från det jag började rida till hur jag arbetade mig till en plats i ponnydressyrlaget på EM 2017, jag har letat efter den texten jag hade som stöd när jag pratade för jag skulle vilja dela det med er. Jag hade med allt från motgångarna till framgångarna hela vägen. 

Jag och Money Boy på EM i Kaposvar i Ungern i jui 2017 

Vi slutade som nr.26 eller 27 har jag för mig i viktigaste klassen, lagklassen, och jag var näst bästa svensk. 



SM i dressyr för Juniorer 2017 på Strömsholm med Wizt 19 år.
 
Vi slutade som nr. 7 i totalen av 40 ekipage. 

Man KAN abolut ta sig långt om man ger sig den på det! Ett ridhus är inte en biljett upp i klasserna det är jobbet med hästen som ger biljetten MEN det underlättar vardagen när man jobbar full tid och lite till med hästar.

Jag kommer kämpa vidare och inte ge mig förrän jag har ett ridhus och många fina hästar att träna och tävla i stallet - det är livet! 

 
 

Kommentarer
- Farmor

Hej läser allt med stor förståelse att det nu blir en liten Paus, men det kommer snart en Vår o då blir allt så mkt lättare, men jag blir mest glad över att läsa om Ditt Mål o Din Beslutsamhet Sandra, som ingen Vinter o inget Väder i Världen kan ändra på, det är ju den som tar Dig/Er framåt, så ha det Bäst o Fira Dig o de dina med en Semla medans Vädret är upp o ner Kram Farmor Liselotte ❤️

Svar: du är ju bara bästa farmor! ❤❤❤
Sandra Wickström

2019-02-08 @ 14:33:03

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0