14/4 2019 Wizt klar för YR SM

Årets mål, kvala till YR SM, för Wizt satte jag ganska högt med tanke på att vi höll på att förlora honom i okt/nov-18. Jag har varit osäker på om hans kropp ska fixa den tuffa träningen och tävlandet men nu 4 månader senare har han fixat kvalen!
Han visar om och om igen vilken kämpe han är och att han verkligen litar på mig och gör allt jag ber om.
 
Jag har också ändrat mitt ridsätt lite och alla som håller på med sporten vet att man ofta får lite jobbigare tills det nya satt sig. Det är inte snabbaste sättet till resultat men det ger en häst som arbetar korrekt avspänt och med glädje. Jag är nog den av oss som har svårast att ställa om, Wizt gillar nya sättet att träna och jag är så tacksam för Pia Björks hjälp ❤  
Alla hästarna uppskattar nya sättet att träna. 


Pia har med sitt engagerade träningssätt öppnat upp en ny värld för mig och hästarna. Ta bara lille Collin som nu gör halvpiruetter mm minst lika bra som Wizt, vilken utveckling! 

 
 
 
 

Kommentarer
- Eva

Nu blir jag nyfiken, hur har du ändrat ditt ridsätt?☺️

2019-04-14 @ 11:42:48
- Sarah

Vilka fina bilder :)

2019-04-14 @ 17:43:34
Blogg: http://CheerSarah.devote.se
- Marie

Hej kan du inte berätta lite mer om ditt nya träningssätt/ridsätt och hur det skiljer sig från hur du gjort tidigare. Skulle vara jätteintressant inlägg

2019-04-14 @ 22:09:03
- Caroline

Kan du inte berätta mer om hur du ändrat ditt sätt att rida? Låter spännande 😊 hur red du tidigare och hur rider du nu?

2019-04-14 @ 22:19:50
- Caroline

Intressant! Kan du inte berätta mer om på vilket sätt du ändrat ditt ridsätt? 😊

2019-04-15 @ 17:13:53

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0