28/9 2018 Linners Showman "Sune"

Idag satt jag upp på Sune som varit hos oss några dagar. Sune är en riktig "räserräka" som man måste lära sig rida. 

Jag började med att skritta honom eller rättare sagt takta runt på banan. 

Jag kände på traven båda varven sen började jag galoppera. Traven var väldigt spänd och han trycker ut underhalsen. 
Denna kille måste få ut sin nacke plus sänka den och också länga halsen. Jag tänkte att han snabbare skulle försöka sänka och få ut nacken. 
Det går fort kan jag säga :) men han anväder farten för att klara balansen just nu. Bara att hänga med. 
 


Här nedan kan ni se att han slappnat av bättre och sänkt nacken :)

Efter galoppen blev skritten sån här, underbart
 
Travarbetet blev bättre efter galoppen.

Han blir fort svettig men det kan avhjälpas genom ett klippa lilla räkan. 

Sune inbjuder till att man ska hålla i tygeln men det ger tyvärr motsatt effekt av det man vill. Man ska ge och ta med tygeln hela tiden. Han vill att man håller i så då gör man tvärtom ;) 
När han kommer till rätt arbete så kan man klappa och han behåller formen.

Han vill gärna krypa långt bakom lod nu en hellre det än att han tittar på stjärnorna och bara uttvecklar underhalsen. 

Ska bli roligt att jobba med denna killen.
Bjuder på film, be nice!


 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0