11/9 2018 Med ärlighet kommer man längst

Ärlighet kommer man längst på, detta gäller i allt tycker jag men speciellt när det gäller djur. 

Jag vet inte hur många gånger man tar emot häst på utbildning som visar sig inte alls kunna det man sagt. Den brukar vara "världens snällaste" men sparkar efter en när man ska ta på tex täcke eller benskydd. Ojdå "glömde" tala om att den inte är van alls vid detta. Olycksrisken när man jobbar med djur är så stor ändå.


En häst som jag fick hem med alla info om honom som man kan tänka sig är Wizt. Det har varit guld värt i hanteringen av honom. Vi har inte behövt utsätta honom för situationer som han inte gillar och vi har kunnat undvika farliga situationer. Wizt är absolut ingen problemhäst men han vet hur han vill ha det. 

Sadeltvång är en grej jag verkligen inte är bekväm med alls. Detta är ett måste att tala om för den som ska rida hästen. Lika viktigt att de som utbildat hästen och där man upptäckt att hästen reagerar talar om att hästen visat upp detta. Jag har varit med om många situationer som vi kunnat undvika om man bara vetat om detta innan. Varför säger vi inget? Det är ju inget vi kan rå över om vi gör enligt konstens alla regler och den reagerar ändå. 
 
 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0