15/10 2018 Linners Showman "Sune"

Igår fick Sune följa med på pay and jump på Wärmagård Fullösa. 

Så duktig i all hantering och väl uppe på ryggen så taggade han till lite mer än när vi hoppat hemma. Jag fick gå ett steg tillbaka och jobba mer med grunder på framhoppningen men det gick fint. 

Första rundan var han lite spänd och inte 100 med mig men i andra starten var han med till 100 procent. 
Han ligger på mer än hemma men det är nåt Lova måste träna på att våga lätta i handen ändå. Åk ut på pay and jumps där du kan tex lägga en volt om det drar iväg eller göra halt om han vill fara iväg. Jag hade åkt på träningstävlingar för man kan inte träna på detta hemma för väl på tävling så ändar både häst och ryttare sig lite grann, 

Bjuder på film, be nice!


Varför startdae jag hästen? Lova var bortlovad som funktionär i Borås sen länge och då blev det så men jag tror faktiskt att det var bra för nu kunde jag få honom att lyssna på mig. Sune behöver en ryttare som visar vägen och litar på att han hoppar.

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0