19/11 2018 Vissa dagar kvittar

Vissa dagar kvittar precis och en sån är tävlingsdagen i lördags med Collin.

50% fick vi ihop, suck!

Framridningen
Framridningen kändes halvbra. Han kastade sig och blev rädd ett par tre gånger men annars bra. 

På banan
Inne på banan så travade jag lite och skulle byta varv var på Collin får syn på domarbordet och fryser helt. Jag fick rida runt och försöka komma närmare men det var inte lätt. Ritten blev fastfrusen då och då och bara spänd. Domaren ropade fram mig efter och det känns ju sådär.
Hon ville bara säga att jag fick -2 för att jag tog lite för lång tid på mig innan jag började och sen ville hoon poängtera att jag red honom fantastsikt bra och mycket strategiskt utan att tappa humöret. Hon sa att Collin har stor talang och det kommer bli toppen när vi får ordning på allt. Jag fick en 7a på ryttaren det var ju snällt! 

Hur ska man orka?

Nu planerar vi om helt för Collin.
Det blir att backa och bl.a träna framridningssituationer hemma med olika hästar så han får förtroende och inte blir så rädd.

 

Kommentarer
- Ellen - tävlingsryttare

Fy va tråkigt. Kämpa på!

2018-11-19 @ 17:18:41
Blogg: http://ellenshorselife.blogg.se/
- Anonym

Tråkigt att höra men jag är helt säker på att du kommer lösa detta för du tar dig an problemen ist för att undvika
dem... ge det bara tid så kommer det bli hur bra som helst med denna fina häst kram/Eva

Svar: Tack Eva <3
Sandra Wickström

2018-11-19 @ 22:39:21

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0