15/11 2018 Tungt

Just nu känns det tungt. 

Wizt är bra nu men det börjar sjunka in hur sjuk han faktiskt var. Tack och lov för att han har ett starkt pannben och ville stanna hos oss ett tag till. Tur att han var i riktigt fin form så att han inte tappat så mycket. Jag trodde helt ärligt att han skulle tappat mer efter dessa hemska veckor. 
 
Athena Vuo är borta sen 1,5 vecka och det sjunker också in nu. En alldeles för ung häst fick lämna oss i svåra plågor orsakat av tarmvred. 

Vi känner oss besvikna från en som varit betydelsefull i arbetet med hästarna. Samarbete skulle påbörjas men så blir det inte nu. Man ska inte tro på allt som sägs är det man lär sig av detta. 

Collin är nog hittills den svåraste häst jag haft. Vi var på pay and ride i tisdags och som den snurresprätt han är så snurrande han till det rejält på framridningen. Jag blev irriterad och arg på honom vilket är totalt meningslöst som jag vet om men jag vill så mycket. Vissa dagar tappar jag tålamodet på honom. Han kan verkligen låsa sig i kommunikationen. Katastrof ritt kan man kalla det.
Collin kan verkligen få mig att känna mig värdelös i sadeln. Hate that feeling! 
Han är riden i 2 år av sitt liv och det glömmer jag av, men jag vill ju visa alla hur fin han kan vara. Senast vi var på pay and jump så blev han tyvärr sparkad av en häst som kom kom ridande förbi alldelses för nära och den hade röd rosett i svansen. Röd rosett är inte bara till för att andra ska hålla avstånd från din häst utan du har ansvar att rida så säkert det går, det innebär att man har avstånd när man rider upp bakom och förbi ett annat ekipage. Collin är nu lite rädd på framridningen tyvärr och det kommer ta ett tag innan han kan slappna av där känns det som. 
 
 

 


Kommentarer
- Anonym

Kram🤗❤️❤️/Eva

Svar: ❤❤
Sandra Wickström

2018-11-15 @ 08:31:08
- J.

Kämpa på!!! ❤️💪

Svar: ❤❤
Sandra Wickström

2018-11-15 @ 17:50:06

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0