13/5 2018 Tankar om starterna

Mina tankar om starterna igår. 

MsvB2 68,488% och en 2a plats
Domarkommentar: Stabil ritt på häst i oftast bra form. Viss tendens att bli lite förböjd ibland :) 

Domaren tyckte att Wizten blev förböjd i öppnorna och det tycket jag är riktigt svårt att rida för mn vet aldrig vad domarna tittar på. Oftast vill de ha dem rejält böjda för annars får man för rak i protokollet. Håller mig till min linje.

Skritten fick vi 6,0 på mellanskritt, ökad skritt 6,5, mellanskritt/samladskritt 7,0
Jag vet ju att min häst har en fin skritt men inne på banan vill han inte riktigt visa den. Vi ska träna på för det är trist med 6a på skritten när man vet att de har bra skritt. Han måste våga trampa på, jag kan uppleva att han blir avvaktande. 

Galoppdelen var det bra flyt i. 

 
 
MsvB5, debut på 65,426% oplacerad
Domarkommentar: Började bra mot slutet lite diffusa övergångar osv. Trevlig inställning på häst. 

Bra flyt i programmet fram tills vi skulle göra en serie, 3 byte i var 4e. Här räknade jag fel i första så jag red 5  4  4 , klantigt av mig. Här talade Wizt också om att han kan detta och tog tag i grejerna och körde på... överstrykningen efter serien blev knappt av alls. Det är det domaren menar med diffusa övergångar och då får jag vara nöjd. Att kunna maskera att han tar kommandot och det syns bara "diffust" är ok 😅

Det var riktigt kul att prova på lite svårare program och det vill jag göra snart igen.

 



Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0