19/3 2018 Summerar söndagen

Nu ska jag försöka mig på att summera gårdagen.

Hoppning
Moa och Walencia debuterade tillsammans på hoppbanan igår. Mimmi var med och groomade. De tävlade i Mariestad, 2 felfria rundor 80 och 90. Härligt Moa! 

Dressyr
Jag och mamma åkte till Jönköping med Curre och Collin. 

Curre debuterade La1 på 61% och jag är supernöjd med honom. Han bjöd inne på banan och han bar sig själv. Jätte skönt och ett stort steg framåt. Ryggningen var katastrof men resten gjorde han på ett bra sätt. Inte alltid procenten speglar vad man som ryttare tittar på/väger in i resultatet.  Curre kan man alltid lita på, han sköter sig perfekt! En fröjd att ha med sig. 

Collin var i motsats till Curre väldigt uppskruvad. Collin SKA INTE ha sällskap det vet vi nu efter att ha provat detta 2 gånger. Det var ett företag bara att ta sig in på framridningen kan jag säga. Jag är ingen tuffing så jag kände mig väldigt liten när vi bitvis var på två ben på väg till framridningen men jag klarade av det! 
Vet inte riktigt hur jag ska beskriva hur han blir vid dessa tillfällen. Han är inte istadig eller dum utan mer väldigt bebis och upprörd över att behöva lämna sin kompis. I dessa lägen är det svårt att få kontakt med honom och få honom att fokusera på mig. Ser det som en vinst att jag tack vare stor framridning kunde rida på och efter ca 40 minuter så blev han riktigt fin på framridningen.
Gnäggade i princip hela framridningen och under halva programmet på banan. 

I slutet på framridningen:
 
Sen var det lång transportsträcka till tävlingsbanan och det var synd för då började han gnägga och Curre svarade och han då snurrade igång igen. Vi tog oss runt programmet och han får bra betalt för det som blir bra så vi kom runt på 60% trots allt. 

På banan
 
När jag skulle hoppa upp på Curre så tyckte Curre att det tog tid så han gick iväg varvid jag trampar snett och vrickar foten, irriterande. 

Vi kommer igen! 

 
 

Kommentarer
- Anneli A

Bra jobbat Sandra 🤪🤗👍🏼😘 grattis till Moa 😉😘👌🏼

Svar: Tack ska hälsa Moa <3
Sandra Wickström

2018-03-19 @ 15:46:48

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0