9/7 2018 Hopptävlat med 3 st

Igår åkte vi till Floby med 3 hästar. Collin fick prova på en riktig hopptävling. Han har bara gått pay and jump innan. 

Vi som åkte:
Mimmi & Berty
Moa & Walencia
Jag & Collin

Bjuder på filmer, be nice!





 
En utmaning att ta med Collin på tävling. Han är väldigt vaken och kan kasta runt på en sekund och det gjorde han igår också, gubbe med röd tröja på fel plats 😂. Han är också lite mötesskygg och därför är hoppning bra för honom för där kommer ekipage från alla håll. Kan också uppleva att hoppryttarna tar det med större ro om han hoppar runt. Jag som ryttare och de som hanterar honom måste vara lugna för att ge Collin den trygghet han behöver. 

Collin gick en 90 runda också med ett ner. Han hoppar riktigt bra fina snurresprätt.
 
Jag är så nöjd och så stolt över Collin!  Han skötte sig riktigt bra!

Det är riktigt roligt att hoppa. Jag skulle vilja ha en hopphäst också att få utbilda och varför inte... amatörtouren på Falsterbo framöver.


 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0