9/7 2018 Bestämt att jag ska bli bättre

Jag har bestämt mig för att bli bättre på att träna hästarna varierat. Jag tycker ändå att jag gör det redan nu men man kan alltid bli bättre. Jag ska ta tag mer i hoppningen, här vill jag bli bättre och lära mig mer. 

Jag har jätteduktiga tränare som stöttar mig i allt jag hittar på med hästarna. Ingen bromsar nån av mina tankar och visioner.  

Ingen disciplin ska motarbeta den andra, alla kan lära av varandra. jag som ryttare blir mer komplett om jag tränar mer varierat. Så trött på att höra "jag är hoppryttare jag gillar inte dressyr" "hoppa terräng är livsfarligt" osv osv

Jag har 2 st duktiga storhästar som hoppar bra just nu och flertalet ponnys. Wizt hoppar gärna men kanske inte jättebra men hoppar gör han ändå. Athena t.ex gillar verkligen att hoppa så det ska vi verkligen utbilda henne i parallellt med dressyren. Tråkigt med skon på Unghästtestet för vi kom ju aldrig till hoppningen... jag var inställd på att hoppa "svåra banan" när jag sett några ekipage hoppa. 



Dressyrkungen Money Boy, som gick EM i dressyr 2017 i Ungern med mig, ute på terrängbanan hemma. 

Prinsen hoppar bra! 
 

Mycket handlar nog om att våga gå utanför sin "saftyzone" eller vad tror ni?

 



Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0