30/7 2018 Collin på sitt 1a meeting, blandade känslor.

Så då har Collin varit iväg på sitt 1a meeting. Det gick över förvantan vad gäller resa, mycket tid på box men mycket finns att önska på banan. 

1a dagen var han ok tempererad direkt från start. Vi missade bytena tyvärr men i övrigt var han så duktig. 
Bjuder på film, be nice!
 
2a dagen ja vad ska man säga? "jag kom runt i alla fall" tror jag sammanfattar det hela. 
Lika nöjd som jag var dag 1 lika ledsen dag 2. 

Jag rider honom i så låg form det bara går och i ett undertempo för att kunna få honom fokuserad och det funkade dag 1 men dag 2 lade han tungan över bettet mm och jag fick kämpa speciellt i galoppen. Kändes trött i kroppen men inte i huvudet.
 

Hur ska man göra med denna unge man?
Han har så kapacitet men hur ska jag få honom koncentrerad på mig på banan?

Vissa dagar vill jag bara ge upp kan jag säga! 
Nu får han vila i 2 dagar sen tränar vi på igen. Känslan av att inte kunna rida och påverka hästen på rätt sätt är hemsk! 

Kommer mer inlägg med bilder från tävlingen i annat inlägg.
 
 

Kommentarer
- Camilla

Han är himla söt den där <3 Såg er på framridningen igår. Kämpa på, han är ju inte så gammal - det kommer bli super!

Svar: Ok då skötte han sig ok. Ja tänk om det räckte med att bara vara söt... jag är fortfarande besviken på söndagens snurr mot lördagens start. Vi har bestämt att fortsätta hoppa och bygga styrka och tävla dressyr då och då och det behöver nog vara ett program där det händer mycket hela tiden. Han får få tid.
Sandra Wickström

2018-07-30 @ 17:35:52
Blogg: http://camillajarnedal.blogg.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0