26/7 2018 En dag med bra träning

Igår var kanske en av sommarens hittills varmaste dagar och då tränar jag hästarna för fullt :) 
Vara Hästsportsklubbs ridhus är riktigt behagligt när det är varmt, lyx! 

Träningar
Annika & Ture
När vi kommer hem med Athena från jaquelineträningen så har vi 3 min tillgodo och Annika har precis kommit. Annika och Ture tar stora kliv framåt och jag kan inte mer än säga att jag är riktigt stolt över dem. Alltid lika kul att träna dem. 

Isabelle & Matteus
Isabelle fick hoppa Matteus och träna på att påverka hans galoppsprång. Så duktigt jobbat av dem i värmen!

Matilda & Mazzetti
Samma jobb som för Isabelle och Matilda kom ner till 4 galoppsprång som snabbast och 11 som mest. Riktigt bra att hon nu kan påverka Mazzetti så bra. 
 
--------------------------------------------------------------------

Collin
Det var nog det lugnaste pass någonsin jag haft på Collin. Emma tyckte också att det var superbra. Han kunde byta i lugn och ro och då satte han alla byten. Jag fick t.om mana på honom fram i bland och det är inte ofta det sker. Mycket hoppning varvat med dressyr är nog Collins grej. 

Wizt
Denna gamle man tycker att livet är så roligt! Det märks så tydigt på honom och han njuter av våra stunder tillsammans. Han tycker att dressyrträningarna är roligast och det är jag så glad för. Jag känner hur han vill busa till det men vet att han inte får så han ruskar lite med huvudet det är allt. Vi var ju i skogen dagen innan och då drog Moa och Chanel på i galoppen så Wizt fick ta i för att hänga med lilla D-ponnyn. Han tyckte det var roligt men dressyren är roligare det märks tydligt. 

Athena
4e gången i livet för Athena i ridhus och hon tar det så bra, denna gång träning för Jaqueline. Athena fick många lovord av henne och då blir man så stolt. Jag gillar verkligen denna tjej hon är rolig att rida alla dagar i veckan. Försöker alltid sitt bästa och har ett härligt driv. 
Jag gillar verkligen Jaqueline också såklart, hon är så positiv men ger ändå bra kritik. Duktig på att träna mig på de olika hästarna som jag tar med. Hon vet inte i förväg vem jag kommer med utan det brukar jag bestämma samma dag. Lyx att ha 3 tränare (Emma & Nils också) som snabbt ser vad jag och de olika hästarna behöver för hjälp 👌💖 ! 

Chili
Ett lugnt pass ut i skogen.

Rapsodi
Ett kort pass på vägen utan att hon tog ut sig helt.

Mimmi
Ett pass med Mimmi där de också tog det lite lugnare. 
Skriker inte efter mamma Rapsodi alls längre och visar inga tendenser att inte vilja gå ifrån men sånt kan ju snabbt komma tillbaka. 

Dinelli
Ett pass på banan med Mimmi. 

Tally
Ett pass på banan. Sköter sig alltid men skriker efter Iso nu när Iso är här också. Thelma som haft Iso innan kom förbi igår och hälsade på honom ❤

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0