25/1 2018 Lite om tanken bakom SWART

Jag tänkte skriva lite om SWART som jag är nominerad hos för er som undrar. 

Deras hemsida hittar du här.

Kopierat från deras hemsida:
Swedish Warmblood And Riders Trust – SWART – är en ideell förening som bildades 2017 med målsättningen att på ett handfast sätt förena sport och avel.

Föreningen är registrerad hos Skatteverket och har antagit stadgar som beskriver föreningens syfte;

Att genom ideellt arbete, projekt och insamlingar verka för att svenska duktiga ryttare rider på svenska (SWB) hästar.

Startskottet till föreningen var en insamling till landslagsryttaren Therese Nilshagen, som efter att över 1600 donatorer hade lämnat bidrag, kunde köpa ett föl vid Elitfölauktionen i Flyinge den 6 oktober 2017.

 En stor och viktig del av vår verksamhet bygger på s.k. crowdfunding, eller varför inte använda det mer passande namnet gräsrotsfinansiering, eftersom de ryttare vi vill gynna är de som är på väg upp men som har en jordnära inställning och de hästar vi vill se dem rida är uppvuxna på svensk mark. Kraften i vårt arbete ligger hos alla de som vill stödja vår förening för att förena svensk sport och avel och vi är tacksamma för alla bidrag, stora som små. #crowdfundingforsuccess

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Här kan du läsa om alla nominerade och hur röstning går till.

Vill du se mig som vinnare? SMS:a då SWART 4 till 72456!  
Varje SMS kostar 6 kr och jag hoppas verkligen ni kan avvara 6 kr/vecka i ett SMS. Tack på förhand! 

 

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0