17/1 2018 Lycklig häst!

Nu ligger jag i sängen och ska göra ett inlägg om dagen (läs igår).

Storm och fullstädigt svinkallt under förmiddagen. Vi gjorde stallet och sen grejade vi i sadelkammaren och städade och putsade. Behövs det också. Jätte kul att ha en praktikant hos oss faktiskt. Lovis är arbetsam och glad, en bra kombination. 

På eftermiddagen så blåste det lite lite mindre så vi red Curre och Boy. Curre är så glad och pigg att han börjat busa lite. Helt ok för Curre gör inga stora grejer. 

På kvällen var det dags för årets 1a hoppträning för Nils. 
Vi som hoppade från oss: 
Mimmi på Annikas Ture
Moa på Walencia
Lovis på hennes Wilda
Jag och Collin. 

Collin
Collin älskade verkligen att få hoppa igen. Så lycklig!
Ibland tog han inte styrningen till 100% men det gör inget han är så glad. När han blir så uppspelt som igår då börjar han byta galopp. Han byter helt utan att tänka så ibland har vi korsgalopp mm. Bara att låta honom hållas för han lugnar sig. Jag kan inte bli arg på honom när han bara är lycklig. 

Bjuder på film, be nice!


Lovis och Wilda
Jag har inte sett ekipaget hoppa innan. Duktigt ekipage. 

Wilda och Collin åkte ihop och det var en lyckad kombo de stod still och hälsade knappt. 

Mimmi och Ture
Det var ett tag sen vi såg Ture men han var som vanligt. Alltid lika glad när det är hoppning :) 

Moa och Walencia
Walencia var också glad att få hoppa igen. Jag är imponerad av Moa som hoppar henne riktigt bra. 

Vi kom hem runt 21,15 och sen var det bara att krypa i säng. 

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0