10/1 2018 Vilken utveckling

Collin bjuder på den största utvecklingen just nu. Har svårt att fatta hur fort det går ibland. Kan inte fatta att han inte ens är riden 2 år av sitt liv totalt, helt amazing!

För 3-4 månader sen så hade vi jobbigt med skolorna. Han gjorde dem men tappade bjudningen helt. Igår så provade vi att göra galoppslutor i båda varven. Han gör det riktigt bra sen att vi klarar ett byte efter är en bonus! 

De byten jag gjorde igår gick bra. 2 st var inte hundra men han byter bak först och det är bra. 

Bjuder,på film, be nice!


Vi var mestadels ensamma i ridhuset och det är en upplevelse bara det. Collin har full koll på allt som rör sig utanför så här gäller det att jag får honom att lyssna på mig och inat allt annat. 

När då galoppslutor satt i båda varven så tänkte jag prova att se hur han tar om jag samlar ner mot att trampa lite lite och jodå det gick det också. Älskade häst! Känslan att veta att jag har utbildat honom själv är enorm. Så stolt över min nu 7-åriga prins. Det gäller att njuta när man kan.  

Tack Emma Lindqvist för all hjälp!

Red på Micklemtränset med 3-delat bett med rörliga ringar igår. Han var väldigt tjafsig och gapade mm så det ska vi inte ha igen på ett tag. Han går bäst på vanliga tränset med 3-delat bett med rörliga ringar. 

Bild från ett tidigare pass i det träns som uppskattas mest just nu.


När vi börjat att varva ner så kom Joline med sin Lady och hon fick då sitta upp på Collin och känna hur han är att rida. Hon red Collin riktigt bra! 

Stolt och glad


Kommentarer
- Marina

Tack! Joline bubblade när hon kom hem och berättade att hon fått känna på prinsen ❤️

Svar: Hon red honom bra!
Sandra Wickström

2018-01-10 @ 09:34:39
- Vendela

Har du sett vad som har hänt med diablo?? http://ponnymamman.se/okategoriserade/svensk-hingst-stulen-england-hjalp-agaren-att-fa-tillbaka-honom/

Svar: Tråkigt
Sandra Wickström

2018-01-10 @ 17:21:22

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0