25/2 2018 Länge sen

Jag har slarvat... det var några dagar sen jag skrev nåt här. Fint väder men oj oj så kallt.

Vi börjar med att hälsa Clashgannon Berty välkommen!
Mamma och Mimmi var ute på tur igår till Skåne och kem hem med Berty.
Berty är en 8-årig irländare på ca 1,70 som förhoppningsvis bli Mimmis nya egna häst. Berty ägs av Camilla Mäntyvuo Stall Sjöholmen som också äger Athena Vuo. 
Berty i en av våra uteboxar igår.
 
Arhena Vuo
Athena har gått några pass nu och hon blir bättre och bättre. Orädd men saknar bjudning. Inte så konstigt med bjudningen för de förstår inte riktigt vad vi vill i början. Athena är inte stor, runt 1,60, så hon passar mig perfekt. 

Jag hann rida alla "mina" själv igår utom Collin som fick gå ett pass på linan. Mycket snöjobb just nu så det finns inte mycket mer att skriva. 

I fredags var vi på Göteborg Horseshow och såg Morgondagens vinnare plus küren på eftermiddagen. Magisk ritt av Catherine Dufor, vilket fint ekipage! 

Shoppade gjorde vi också såklart :) 
En grön outfit och en orange outfit till mina fuxkillar bland annat.

Idag ska jag rida på och ha en träning för en ny tjej, spännande.

 





Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0