5/2 2018 Detta med formen

Detta med formen på hästen är ett ämne för diskussion hela tiden. 

Jag börjar alla pass med att jobba hästen i lägre form. Vill hästen krypa lite bakom är inte det hela världen för det är han som väljer att gå och ta stöd där.
 

Wizten te.x vill gå högt med nacken och då lägger jag fokus på att runda ner. 
 

Sen under passet så plockar jag upp hästarna i formen efter deras förmåga. Bara korta perioder sen ner igen.

 
 
Lösgjordhet och att de inte trycker i nacken är viktigt för mig och jag tror det är det bästa för alla hästar. Ryggen måste vara med under hela passet. 
 
Sen ner igen...
 
Jag är nog inte jättekul att titta på oavsett häst under en framridning... Jag är noga med detta för att om jag inte klarar det på träningen/framridningen så kommer jag definitivt inte klara det på en tävlingsbana. I MsvC1 ska man tex länga ut formen nu. Kan ju inte vara så skönt att jobba ett helt pass med full spänning i kroppen. 

Bilderna är ifrån 3 februari på grabbarna grus (grabbarna röd) Collin och Wizt 
 
 

Kommentarer
- ninna%252525252525252520malm

Måste ge dig en eloge för att alla dina hästar och ponnyer är så fint musklade :)

Svar: Tack ❤
Sandra Wickström

2018-02-05 @ 19:11:25
- Josefin Nilsson

Så fina! Jag jobbar hästarna jag rider på samma sätt, att hitta den där avspända lösgjordheten med aktivitet bakifrån och upp genom hela kroppen är ju verkligen grunden till allt arbete :)

Svar: Bra där, vi kämpar på!
Sandra Wickström

2018-02-05 @ 19:15:18
Blogg: http://josefinnnilsson.blogg.se/

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0