21/2 2018 Hur uppför du dig?

Hur uppför du dig runt ditt team och andra?

När vi var små fick vi tidigt erfara att om vi inte uppför oss mot de närmaste så åker hästen in i transporten och vi i bilen och full fart hemåt. Det var en nyttig läxa. 

Nu när man är lite äldre (ja bara lite) så kan man se och höra otrevligheter på tävlingar och träningar. Varför egentligen? De som är med och står dig närmast vill ju dig mest väl av alla. Jag förstår att det blir så men man måste ändå försöka uppföra sig. 
Jag vet tex att min mamma blir nervös när jag ska tävla och då kan man få korta svar av henne men nu vet vi och om vi accepterar det plus att hon måste ta om jag är kort ibland på tävling så är en kort ton inget mot vad man kan få höra. Nåt att tänka på för alla i teamen runt oss ute på banorna.

Det är bra att prata om hur man vill ha det på tävling hemma innan det blir skarpt läge. 

Jag tror att vi alla vet hur tråkig stämning det blir när nån får ett utbrott och det är inte alltid ryttaren utan det kan vara nån annan i teamet. 
Ingen planerar att få en dålig ritt eller att tex glömma kavajen eller vad det nu kan vara. 
 
 



Viktigt att vi lite äldre föregår med gott exempel för de yngre om hur man bör uppföra sig. 



Jag längtar verkligen efter att få ut och tävla nu det var ju nästan en vecka sen :) 

 

Kommentarer
- Emelie

Jag blir lätt fräsig när jag är på tävling, det är nerverna och kontrollbehovet som kickar in. Men jag meddelar alltid min groom i förväg att inte ta illa upp. Medvetenheten gör också att jag lättare kontrollerar humöret.

Svar: Att vara medveten om det är ju ett steg på vägen! Bra jobbat i pressad situation.
Sandra Wickström

2018-02-21 @ 11:45:28
Blogg: http://exaequestrian.wordpress.com
- Anonym

På tal om hästmaterial är det ingen som är villig att låna ut en häst? Till exempel Lina Dolk har ju fått låna både Dokki och Biggles, tycker du också förtjänar en sådan chans med tanke på hur mycket du och din familj kämpar.

Svar: Lina har jobbat sig till den möjligheten och jag är verkligen glad för hennes skull. Det hade ju varit toppen! Mycket hänger på kontaktnätet runt en tror jag. kram Sandra
Sandra Wickström

2018-02-21 @ 18:45:28

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0