4/12 2018 Nya vägar

Igår var det full fart som vanligt. Vädret var inte det bästa med regnskurar mest hela dagen, gegga överallt! 

Pia-träning
Ni kan läsa mer om Pia här. 
Jag red bl.a för Pia och det måste jag lyfta fram. Pias träning ger mig nya vägar att gå med hästarna. Jag får mer "verktyg" att jobba ihop med hästarna med. Inte alltid enkelt men Pia tar sig tiden att förklara varför jag ska göra på ett visst sätt.

- Wizt reds på träns som jag tycker är lite svårare med än kandaret då han spänner emot när jag tar, om än så lite, i tygeln. Fick en övning där jag kan påverka bakbenen och att han själv kommer på tygeln. Vi jobbde mycket med att han inte får dra iväg med mig efter galoppombyten. 
 
- Collin var pigg och glad. Mycket miljöträning i början av passet. Vi har satt uppp 2 julgranar i hörnena på ridbanan och det var läskigt plus att vi körde en hästtransport nära staketet som en domarkur ni vet.
Jobbade med lösgjordheten när jag rider olika övningar tex en öppna. Detta är riktigt bra träning för både hästarna och mig. 
- Grov planering. Vi gjorde sen en grov planering av tävlingar för 2019 utifrån mina mål. Pia är väldigt engagerad och vill i möjligaste mån vara med hela vägen fram mot målet. Något jag uppskattar är att pia verkligen lyssnar och lyfter hela teamet runt mig! Mitt team är viktigt!
Fokus var på Wizt och Collin så ska jag jobba fram målen för resten av hästarna så fort som möjligt. 
Vi pratade mycket om hur vi ska lägga upp schemat för Collin då han behöver ut och miljötränas. 
 

Amanda
Amanda och Milly kom och tränade på kvällen. Ekipaget är så roligt att träna och de ger mig en kick varje träning. Amanda vill verkligen lära sig allt och göra det på Millys villkor. Fantastiskt fin inställning!
Lånade en bild från Amandas Fb. 
Bilden kan innehålla: en eller flera personer, personer som rider, häst, utomhus och natur
 

 

Kommentarer
- Caroline

Hej! Utifrån vad jag läser i dina inlägg så verkar det som att du har flera olika tränare. Hur tycker du det fungerar? Det jag tänker på är om det är svårt att ha flera tränare som kanske tänker eller löser problemen på olika sätt. Tar du det du tycker känns bäst från varje tränare eller hur gör du för att det inte ska bli för rörigt i ditt system? Är de tränarna du rider för lika i sitt sätt att lära ut eller jobbar dom utifrån i princip samma system? Hoppas du förstod min fråga rätt 😊

Svar: Svarar i ett inlägg :)
Sandra Wickström

2018-12-04 @ 12:12:37

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0