6/8 2018 Min helg

I helgen har jag varit i Jönköping och tävlat med Wizt. Mamma, Mimmi och Andreas har varit med och hjälpt till, tack! 

2 starter i MsvB5 en på lördag och en på söndag.

1a starten
72,340%, bjuder på film, be nice!


Domarkommentar:
Flott ekipage. Jämn fin ritt med mjuk ridning :) 

 
 

2a starten
70,319%  bjuder på film, be nice!


Domarkommentar: 
Flott ekipage. Många Highlights. Mjuk vårdad ridning :) 
 
 

Jätte roligt att komma ut på tävlingsbanan igen efter 1,5 månads uppehåll med Wizten. Wizt visade tydligt att han saknat att tävla. Jag är så tacksam att min gamle fortfarande vill tävla och detta måste jag vara rädd om och inte begära mer än vad han tycker är ok. Svårt för jag vill ju så mycket. Tänk att ha en häst till i dessa klasser det vore en dröm (att man aldrig blir nöjd, ha ha ha) Att ha en äldre häst att få njuta av kräver lite mer tanke i upplägget av träning och tävling. Wizt blir hittills bara bättre och bättre och han känns mjukare än innan trots sina 19 år vilket jag är enormt tacksam för. 

Tindra & Money Boy
Vi fick äntligen träffa Money Boy efter försäljningen. Det värmer i hjärtat att se hur fin han är med Tindra.
Var med och hjälpte dem på framridningen både på lördag och söndag. Konstig känsla att stå på backen och se honom och veta exakt hur han känns för henne just där och då. 
Ekipaget är nu efter denna helgen kvalade nationellt, grattis! 

Ida, Bosse och Victoria
När vi ändå skulle ner och tävla så passade vi på att träna Ida och hennes Bosse Bus. Detta är en fantastisk liten tjej på 9 år som suger i sig allt som en svamp. Bosse hade haft lite sommarvila på bete så jag lade upp träningen efter det. Inte pressa honom för mycket utan att han ska få känna att det är kul att jobba ihop med Ida. Nu längtar jag efter att få se Ida på tävlingsbanorna framöver. Tack mamma Victoria och Ida för denna helgen! 

Katarina, Lovis, Kajsa och Tove
Familjen Lönn är alltid roligt att träffa och då lite speciellt Kajsa som jag beundrar. Kajsa vaknade med huvudvärk på söndagen och kom inte på morgonen så gissa om jag blev förvånad och glad när hon sen dök upp! Åter igen visar hon vilken otrolig kämpe hon är. Beundransvärd! Jag får nästan lite tunghäfta när Kajsa kommer 😉
Tove och hennes mamma var också på plats och det är ytterligare en go familj! 

En enda sak är nåt jag saknar på dessa tävlingar och det är att ha mer tid att verkligen prata med alla. Man måste hålla fokus innan start och sen ska hästen tas om hand plus att man måste äta mm. Tiden rusar iväg och man kan uppleva att man inte hunnit prata ordentligt med alla. Hoppas ingen upplever mig som dryg och att jag inte vill prata med er för det vill jag men detta är mitt jobb så jag måste hålla fokus på hästen. 

Det var ponnytävlingar också denna helgen och det är så roligt för man träffar massa goa människor man saknat. Kram till er alla!

Min kompis Maja med sin fina Stacy hade en bra helg och jag passar på att gratulera till vinst och placering i MsvB5 under fre och lördag. Många duktiga ekipage från min klubb Särö RF var på plats och stort grattis till alla! 

 


 
 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0