9/4 2018 Vinnare

Igår var jag med Collin på tävling i Karlskoga. Vi startade en MsvB2
--------------------
Målet för dagen: 
Att hålla Collin lugn och sansad.
--------------------

Vi klarade målet, ingen är gladare än jag. Resultatet 61% bortser jag helt ifrån, han var en vinnare i mina ögon. Jag tävlar mot mig själv ingen annan. 

Tävlingen innan igår var han ju jätte jobbig och igår var han fantastisk!

 

1 gång blev han mötesrädd inne på banan men det var en som inte kunde högerregeln så vi hade ingenstans att ta vägen och då blev han rädd och nästan satte sig på baken. Sen kom en snabbt in genom porten och det kunde vi inte göra nåt åt. Jag kunde skritta i flera omgångar på framridningen och han behöll lugnet. 

Inridningen blev på 2 spår men det valde jag istället för att riskera att han börjar byta hej vilt. Skolor blev lite raka men det valde jag också eftersom han dagen innan förböjde sig och tappade bjudning. Ryggningen blev väldigt sned men han ryggade villigt. Innan enkla bytet så bytte han galopp men det såg aldrig domaren. Domaren satt mest och tittade på sekreteraren det är tråkigt att då få 6 eller 6,5 och man vet att de inte tittat ens... Första bytet satte han men i andra var han före mig, nåt att träna vidare på. OM han är som han var igår på tävling så skulle han nog med fördel kunna strarta en klass där det går lite fortare och händer mer så att han inte "hinner" tänka och göra det han tror jag vill. 
 
Nöjda och glada åkte vi hem med &1% i bagaget och var hemma tidigt. (Åkte kl. 06.00 och var hemma 12,00)

 



Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0