5/4 2018 Collin

Igår åkte vi med Collin på träning för Jaqueline igen.

Riktigt bra träning med en superduktig Collin. 

Bilder från annandag påsk.
 
Vi red programdelar ur MsvB2 och det behövdes kan jag säga. 
Kändes riktigt bra mot slutet och han gjorde fina byten. Jag måste alltid jobba med att han ska vänta på mig och inte dra iväg före som han gärna gör. 
 
 
De enkla bytena har vi haft svårt med och här tyckte Jaqueline att jag skulle tänka halt i stället och då gjorde han nåt enkelt byte nästan perfekt. 
 
I slutet av passet jobbade vi lite med traven och jag kunde känna att det finns så mycket mer att ta fram i denna killen 😄 åh vad jag längtar tills det blir det man visar på banan. 
Jag har så svårt att sitta i sadeln i traven så det var inga snygga travökningar vi bjöd på för Jaqueline. Sorry ska bättra mig! Han kan verkligen länga nu bara piloten som inte kan. Jag kan inte rida hela hans kapacitet utan visar bara det jag klarar att sitta i. Som jag sagt innan så har jag en förmåga att sitta väldigt lätt i sadeln och det måste jag jobba på för jag behöver ner i sadeln på Collin och slappna av i höfterna. Gammal lärdom från Traudi Björling "sitt som om du sitter på råa ägg" då jag rider mycket unga hästar med omusklade ryggar. 

Collin har tyvärr alltid varit jobbig med tungan och att han kan gapa mm. Med kandar lägger han då och då tungan över bettet. Idag torsdag ska vi byta bett och om inte det hjälper blir det remontnosgrimma igen. Kanske ska bettet hissas upp nåt lite mer? 

Jag har väldigt lösa nosgrimmor som Jaqueline också påpekade men vill helts inte dra åt mer utan hitta det bett och den nosgrimma han är mest bekväm med. Just nu har jag ett tredelat bett med lösa ringar. Ska prova ett två delat idag och ev ett med fasta ringar. 

Collin är aldrig enkel men helt fantastisk att rida! 

Stort tack till Jaqueline för att du peppar oss och får mig att längta till nästa träning!

 

Kommentarer
- Jaqueline

Så fint skrivit av dig! Härligt att höra att du är nöjd 😊 Du är så duktig, det kommer bli jättebra både med Collin och Wizt ❤️

Svar: Tack snälla du❤ ❤
Jag önskar jag kunde träna oftare.
Sandra Wickström

2018-04-05 @ 09:14:33

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0