3/4 2018 Tävling påskafton med Money Boy

Tänkte skriva lite om tävlingen på påskafton. Svinkallt ute men inget regn eller snö det får vi vara nöjda med! 

Började med Money Boys start i FEI Lagtävlansprgrammet.

Kungen älskar verkligen att komma ut på tävling och i helgen var inget undantag. Helt underbar att rida, lösgjord och kändes som smör att rida. Kunde haft sytråd i stället för tyglar.

Inne på banan så kunde jag behålla trycket större delen av programmet men jag "safear" alltid lite på tävlingsbanan. Vill ju inte få missar som kunde undvikits av piloten. 

Bjuder på film, be nice!
 
Vi vann klassen med 70,7%
Jag kunde inte gå på prisutdelningen för då red jag fram Wizt. Maja tog 2a platsen och hoppade in för mig på prisutdelningen, tack! Grattis till Maja och Clara som blev 2a och 3a. 

Prisutdelningen utan mig 
 
Maja håller om mig 😉
 
Tack fantastiska Boyan för att du är du 💕
Hur svårt det än känns att veta att jag inte kommer rida denna häst hela livet så är jag ändå glad att det finns just nu 2 familjer som är intresserade av finaste kungen. 

 

Kommentarer
- Anonym

Jag är själv inte så duktig som du och har aldrig tävlat men jag tycker det ser ut som din ponny oftast går bakom lod på bilder och filmer. Är det något som domare accepterar och tycker är ok eftersom du vinner ofta? Eller får du kommentarer om det?

Svar: Jag har ofta skrivit om Boys form och han går bakom lod när jag värmer. han väljer att gå där själv. Man blir kraftigt nerdömd om hästen går över tygeln eller bakom och det gör han inte inne på tävlingsbanan. Vi hade aldrig fått de resultaten annars det kan jag lova. När du tittar på värmande ekipage så kika mer på hur hela hästen jobbar och glöm huvudets placering lite. så länge hästen väljer att vara där och jobbar korrekt är det ok.
Sandra Wickström

2018-04-03 @ 23:52:26

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0