5/9 2017 Min måndag

Jag började dagen med stalltjänst som vanligt :)
Tar sin lilla tid.

Matteus
Red Matteus ett pass på vägen. Ridbanan är lite tung för det har regnat rejält i natt.
 Så fin han är att rida fina Matteus.

Money Boy
Alltid lika kul att rida kungen. Finns inte så mycket att säga, han var fin!

Joline & Lady
Träning med Joline.

Curre Burre
Curre är nu igång och tränar för fullt. Han gick igår ett pass med Mimmi. Jobbar med bjudning och form.

Dinelli
Satt upp på Dinelli. Trevlig ponny men väldigt teknisk att rida. Jag kom till ridning efter ett tag och hon är fortfarande ostadig i formen och slår ur då och då men det är lite bättre än sist jag red. Denna tjej krävs det känsla på för att känna att hon verkligen är på tygeln och inte bara blir lång och knäpper av i nacken för att slippa undan. När hon fick jobba så blev det lite test för att se om jag gav med mig men nej.... hon ska jobba korrekt med bakbenen genom ryggen fram till en rörlig hand. Det krävs mycket kondition korrekt på tygeln på denna dam för om hon jobbar fel är passet man då gjort ganska ogjort. Här får jag jobba på!

Schamoon
Hovslagare direkt när hon kom hem sen vila några veckor pga hon inte var ren. Nu är hon på G igen. 
Mimmi red ut i skogen med sällskap av Moa med Chanel och Walencia

Kämpe Vilde
Ni kan se film från igår här.
Mycket nöjd med Vilde Bill

Collin & Wenejca
Både Collin och Nejca förtjänade en vilodag.

 



Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0