26/9 2017 Vardag igen

Då var vi hemma igen efter Championatet i Vetlanda. Helt underbart att åter igen få lasta ur en Championatsvinnare och leda in lillkungen i stallet igen! Nu har vi 2 kungar i stallet.... kungen Money Boy och Lill-kungen-Matteus!
 
Min måndag började som vanligt med stallet och sen var det dags att jobba hästarna :)
Lillkungen fick vila :) 


Micks Triton "Champinjonen"
1:a hästen för dagen. Nu börjar man märka att hans kondition förbättrats och då tycker han också att det är roligare att jobba. Jag njöt av ett roligt arbetsplats på Champinjonen!

Collin
Kungen av byten.... 
Jag får kämpa när han ska tränas. Han byter när han tror jag vill det och han tror jag vill det HELA tiden. Nu får det bli bytesuppehåll resten av veckan! Han är så stark nu och jag tycker att traven bättrats på mycket. 
 

Curre
Alltså denna ponnyn... jag rider utan sporrar på honom och det tror jag är bra för han tränas i att gå ordentligt fram och jag vill inte bli tjatande med sporren. Han var lite tung i början av passet men det lossnade sen och då är han så härlig att rida. 
 

Dinelli
Ett pass på Dinelli blev det också :)
Jag gillar henne men det är ett sto... en tekniskt svår ponny att rida men så fin hon blir när hon går där man vill och slappnar av. 
 

Money Boy
Min sista häst för dagen blev min kung!
Ett pass på banan där jag fokuserade på att lösgöra och jogga honom. 

Walencia & Chanel
Reds på banan av Moa. Walencia är nu anmäld till en Pay and ride snart :)

Fläskis
Uteritt med Mimmi. Fläskis tyckte det var fantastiskt roligt att komma ut i skogen så hon låg på ordenligt. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0