26/9 2017 Championatet med Matteus 683

Nu har vi kommit hem från Ungponnychampionatet i dressyr för 6-åriga ponnys. Vi körde en repris på 2016 och kom hem med en championatsvinnare igen. 

Denna gång var vi dock ett större team runt lillkungen än 2016. My med mamma Emelie och mormor Siv var med och stöttade, tack! 
 
 
1a dagen var det riktigt tråkigt väder då det regnade i stort sett hela dagen. Arrangören fick flytta in dressyren pga ihållande regn. 

Första dagen var Matteus med mig som jag önskade men spände till lite lite inne i ridhuset.
Han fick ihop 70,8% och det räckte till 2a plats. Matteus fick tävla mot C-ponnys då vi var enda B-ponnyekipaget. 
Hans resultat hade räckt till 4e plats bland D-ponnysarna i samma klass.... inte illa! 

2:a dagen fick vi ihop 67,4% och åter igen en 2a plats. Domarna var lite hårdare i sin bedömning för alla deltagare. Matteus var helt avspänd inne i ridhuset och jag bara njöt av att få tävla med denna guldklimp. Vår bästa runda även om det inte visade sig på resultatet mot dagen innan.

Totalt i championatet om man kollar Matteus poäng mot D-ponnysarna så hade han slutat på 3e plats! Alltså fattar ni den lille kungen hävdar sig väl mot D-ponnys!!! Jag är så stolt över Matteus och vår prestation och tacksam för att ägare och uppfödare Barbro Andersson trodde på oss och har satsat stort dessa 2 år! 

En Champion!
 



 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0