21/9 2017 Onsdag

Stallet som vanligt och det tar lite tid för vi har stallat in de flesta nu. Jösses va kallt det var hela dagen igår lite deppigt för sommaren gick så fort. 

Curre
Curre gick ett pass på banan och igår red jag utan sporrar och spö.
Gör mycket övergångar när jag värmer och ber honom att gå lite högre i formen än vad han själv vill. Han gick fram och lade sig inte tungt i handen. En rolig häst att rida varje dag. Avslutades passet med en runda i skogen. 


Dinelli
Jag jobbade Dinelli på lina igår.

Money Boy
Denna kille värms nästan jämt genom att vi skrittar fram först. Känner på traven i varje varv sen blir det galopp i ganska låg form. Mycket övergångar. Jag varierar formen på Money Boy ofta under passet. 

Matteus
Jag red igenom programmet han ska gå till helgen. Långa linjer för en B-ponny...
Börjar med att värma ganska låg och rund i ett friskt tempo. Jag kände sen bara kort på skänkelvikning och nån travlägning sen körde vi prgrammet. Mamma var kontrollant :)
Mycket nöjd med Matteus som gjorde serpentinerna i bra balans och takt. Skänkelvikningar är jobbigt men han försöker verkligen. 
 
Matilda & Mazarin
Matilda blir duktigare för varje vecka! Mazarin är en mycket fin 4-åring. 

Chili
Chili saknade lite bjudning igår men hon är förlåten. Vilken trevlig ponny att jobba med. 

Collin
Red ett pass på Collin på banan. Hade bestämt mig för ett joggpass. I början bytte han galopp hejvilt men jag lyckades sänka formen på honom ooch då slutade han, Collin har väldigt lätt för att bli för hög i formen när man rider så jag jobbar mycket med att variera formen under passen på honom. 
 
Uteritt
Mimmi-Fläskis och Moa-Walencia var ute på en uteritt tillsammans.

Ridbanan
Mimmi-Tasty och Moa-Chanel red senare ett pass på banan med mig och Collin som sällskap. 

Jag var klar i stallet 20,30 och då var det dags att äta mm. Så här ser alla mina dagar ut, man bara måste älska livet! 


 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0