19/9 2017 Måndag - back in the stable

Då var vi tillbaka i stallet igen efter en helg som var rolig, härligt att tävla Boy igen. 

Curre
Jag red Curre ett pass utan sporrar och han jobbar på bra. En ponny som alltid vill göra allt man ber om. 
Dinelli
Mimmi red ett pass på banan. Dinelli blev riktigt fin då och då sen så ramlar hon tillbaka i den gamla ridningen. Kommer bara bli bättre med styrka.

Matteus
Jag red ett pass på Matteus. Mycket fokus på galopparbetet.

Duktig på förvänd nu!

Provade på att öka traven lite 

Svarar bra på mina hjälper nu, Orkar bära sig ganska bra. I somras orkade han inte öka steglägden alls. 
Collin
Kort pass på min prins
 
Grejade lite med byten och ett par gånger gjorde han korrekta byten.

Både jag och Collin skrattar efter ett korrekt byte!
Ut i skogen efter banan. Collin passar på att ta en swedish fika :D 
 


Höll 2 träningar på kvällen.

Först ut var Sandra och Cadllac
Sandra imponerar på mig, vilken utveckling hon och hästen gjort på kort tid. Nu börjar hon kunna reglera formen mer och mer. Han blir strakare och starkare. Härligt ekipage att träna. 

Molly och Loka
Nytt ekipage för mig men jag ser ju dem på hoppträningen. Jag jobbade vidare på det Nils alltid kommentrerar på hoppträningarna "rör på bettet" Molly var väldigt duktig på att lägga om sin ridning från ett sätt till ett annat. Man kan se på ekipaget att de kommer gå fort fram i utvecklingen om det fortsätter så här. 


Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0