15/9 2017 Torsdag

Regn regn regn..... inte kul!

Min dag var en dag i stallet som vanligt. Vi hade planer men de fick vi ändra eftersom mamma hade migrän.

Money Boy & Collin

Jag red Money Boy lösgörande efter träningen för Emma i onsdags. Han känns fantastisk just nu.

Red Collin på precis samma sätt och han är lika fin som Kungen nu.

San

dra & Cadillac 

Skulle träna Sandra och Cadillac men det var lite rörigt vid urlastningen av honom och Majsan skadade ett finger. Ösregnade (himlen öppnade sig verkligen) så Sandra fick hjälp av sin man att komma hem då Majsan tog hennes bil till sjukhuset. Hoppas att det gick ok Majsan och att det inte var mer än 1 finger som skadades.

Micks Triton & Nellie

Nellie red ett pass på Trition för mig. Inte ett bus inte en protest utan han var med på allt hela träningen. Nellie red honom riktigt bra!

Curre & Elsa

Elsa red ett pass på Curre för mig. Fokus på att han går fram och att han inte blir för tung i handen. Elsa gjorde ett bra jobb!

Härliga tjejer, Elsa och Nellie, som verkligen har potential att bli riktigt duktiga i sadeln. Mer träning och förståelse för hur sitsen, drivning, bett, olika hjälper påverkar hästen  och framförallt mycket tid i sadeln på olika hästar mm, så kommer de bli farliga på tävlingsbanan i vilken disciplin som helst. 

My-Matteus & jag-Dinelli

En tur i skogen blev det för oss på torsdag eftermiddagen, klarade oss från regn :)

Dinelli var riktigt pigg så Matteus fick pinna på ordentligt i galoppen för att hinna med. 

Schamoon

Mimmi red ett pass på banan med Schamoon (kallas Fläskis)

Hon är väldigt lätt jobbad för hon tycker att det är roligt att jobba, tacksamt!

Jobbar med kondition och att hon ska använda sina bakben mer. Elsa och Nellie har ridit henne igen efter att hon kom hem igen och inte ett enda litet problem. 


Kommentarer
- Anonym

Hur går de med att plugga på distas?

Svar: Jag har tagit ledigt ett år så får jag se sen.
Sandra Wickström

2017-09-16 @ 06:35:11

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0