12/9 2017 Måndag

Stalljobb för mig på morgonen. Sen måste jag bara säga att vi är så trötta på detta regnande nu, inte kul alls!

Money Boy
Red ett pass på Boyan och han känns så fin nu. Riktigt roligt. Längtar efter att sitta på min kung så fort jag sitter av. Till helgen är det dags för eliten. 

Matteus
Matteus fick gå ett pass. Tycker att han är lite snubblig då hans hovar växt mycket. Hovslagare beställd.
Jobbade lite extra med traven. Älskar hans arbetsvilja.

Dinelli
Mimmi jobbade lösgörande med Dinelli på banan. Hon jobbar verkligen med att komma igenom det som är svårt med Dinelli och det är så tacksamt, tack! Funderar på om Dinelli är enda hästen som inte har ett eller flera smeknamn?
 
Horsemosens Coriander
Curre Burre fick gå ett pass på lina. Finns det nån mer positiv ponny?

Micks Triton "Champinjonen, Svampen"
Igår var 1a gången "Svampen" testade mig. Galopperade först sen så hade vi en samling på ridbanan i 5 minuter sen när jag skulle rida iväg i skritt så skulle han inte skritta.... Bra att det kommer så att jag snabbt kan justera och få honom positiv till arbete. Han måste tycka att det är det roligaste som händer när barnen kommer och ska rida. Svampen är bara 4 år så han har inte massa dåliga grejer för sig än som han lärt sig. Härligt när man får vara med och forma unga hästar.

Hos Stall Nils Stridh Svensson
Jag och mamma åkte upp till Råbäck, Nils stall, på eftermiddagen och jag red en häst som kallas Fjompen.
En 5-åring som var lite unghästvinglig men jag tycker att ju längre in i passet jag kom ju bättre blev det. 
Trevlig häst! Alltid lika kul att träffa Nils och gänget!

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0