18/10 2017 Collin på pay and ride

Collin var på pay and ride på Grevagården Skövde igår kväll.
Valde att rida en MsvC1 och fick ihop 67,446% och jag är så stolt och nöjd med honom. Inte en gång for han runt på framridningen. På banan tittade han till precis innan 1a öppnan och det var så lite så det räknas inte. Han lyssnar verkligen på mig och jag tror att han litar på mig till 100% nu. 

Bjuder på film, be nice!


Denna kille utvecklas just nu i rasande fart jag hinner knappt med. Kan inte annat än att njuta när man har en så begåvad häst! En ära att få utbilda honom. Få rida en häst som är riden i ca 1 år i sitt 6-åriga liv och han tar så stora utvecklingssteg är enormt stort, tack Anneli.

Jag valde denna gången efter diskussion med mamma att rida på lite i skolorna för vi tycker att han gör rörelserna bra nu. Jag vågade också samla galoppen lite mer inför enkla byten. Detta gav resultat fick 6 6,5 & 7 på skolorna mot sist som gav 6. Enklabyten gav 6 & 7 mot 5 senast. 

Ska jobba mer med övergångar i alla gångarter för här måste han bli starkare och säkrare och få mer undertramp. 

För högre betyg behövs mer bärighet. 

De andra som jag red fram med skulle rida MsvB-program och gissa om jag längtar dit... byten som sitter är en dröm. 

Det var en leende Sandra som satt i bilen hem och drömde om framtiden :D :D 

 



Kommentarer
- Caroline

Duktiga ni är! Han ser super fin ut :)

Svar: Tack! Jag njuter varje dag på hans rygg.
Sandra Wickström

2017-10-18 @ 17:48:36

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0