13/10 2017 Träning för Emma

Igår var det träning för Emma och det fick bli i ridhus då det öst ner under natten och förmiddagen. Ridbanan såg ut som en swimingpool... men idag fredag så är det nästan 100 torr igen. 

Dinelli
Jag började med Dinelli och det är den mest  tekniskt utmanande häst jag ridit. Hon ska ridas helt tvärtemot hur jag rider de andra. Nyttigt men oj så svårt. 
Målet med Dinelli är att jag hittar hur hon ska ridas utan att tvinga in henne i en form där hon är falskt på tygeln. När hon kom till arbete på tygeln så visar hon att hon tydligt att hon trivs och slår inte ur form så ofta som annars. Detta kommer bli en fantastisk liten häst och vi ska jobba på i vinter med styrka.
 
 
Money Boy
Min kung mitt allt - så fin!
Han är så rolig att rida. Åh vad jag önskar att jag skulle fylla 16 nästa i år i stället för i år. 

Finns inget bättre än att rida på kungen! (fast Collin knappar in...)


Moa & Walencia
Moa är så duktig med W och de börjar hitta varandra mer och mer :)
Moa med Fläskis igår:
 

Carro & Cookie
Carro och Cookie såg fina ut tillsammans. Cookie är ju en svart skönhet med nerv som är en riktig drömhäst.

Collin
Vad ska jag säga om Collin? Denna underbara kille fick igår en lånesadel som vi ska få låna några månader och se om den är bra. Som det kändes igår så ligger den perfekt och jag kan sitta still i den. Collin får mer rörelse i den.  Här i ett byte:
 


Just nu så kan han ridas och göra ett byten och sen ner i skritt och koppla av det gick inte för nån vecka sen då gick han verkligen upp i spinn "panikfasen" som Emma kallar den. 


Som ni kan se så är han inte lätt att sitta på alla gånger, he he he 



Good boy!!!!

 
Mimmi & Fläskis
Fläskis har nu fått börja vara med för Emma och det verkar hon gilla. 
Hon är liten men det är ändå mycket häst att rida. 


 


Kommentarer
- Anonym

Vilka fina bilder på traven (Collin), ser verkligen ut som att han rör sig genom hela kroppen:)

Svar: Tack. Det gör han jag lovar!
Sandra Wickström

2017-10-13 @ 18:33:58
- Caroline

Är det en amerigo alto eller dj du rider i tro? :)

Svar: Dj :) Alto låg inte bra.
Sandra Wickström

2017-10-15 @ 01:07:27

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0