30/11 2017 Clinic på Grankärrs Gränsryttare

Igår gjorde jag nåt jag aldrig gjort innan, jag höll en clinic. Det var riktigt roligt så det gör jag gärna om.

Spännande och nervöst! 

Temat var: En helt vanlig tjej kan nå höga mål! 

Clinicen var mellan 18.00 och 20.00 på deras fina anläggning. 

Jag hade med mig:

Mamma

Pappa

Moa

Mimmi

Sivan och My. My är min elev och hon hade med sig Matteus. 

Varför hade jag så många med mig då? Jo jag vill visa att det krävs många i ditt team för att du ska lyckas. 

 

Jag pratde om mina erfarenheter i kanske 40 min. Jag pratade fort, tittade i backen mm som man inte ska men detta var en väldigt ovan situation. Kul men lite svårt. Jag som våndades för att redovisa i skolan. Tänk att lilla jag fick förfrågan om att prata om min och hästarnas resa... 

Money Boy

Jag red Money Boy och visade hur jag värmer och hur jag tänker om hans framridning. Lösgjordhet är det viktigaste! Jag red med headset så de fick tyvärr också höra hur jag flåsade ;) 

Tuva & My

Efter mig kom ekipagen My på Matteus och Tuva på Menai Elmer, ryttare som ligger på Lb-nivå

Jag jobbade med att deras ponnys ska gå fram och att de ska kunna variera formen. Lite om att sitsen påverkar hur hästen jobbar. 

Paulina och Julia 

Sist ut var C-ponnyekipagen Paulina på Issa och Julia klint på Iris. Fokuserade här också på att variera formen. Vi tränade också lite på skolorna och serpentiner med enkla byten.

Med styrketräning i vinter så kommer dessa 4 ekipage ta stora kliv framåt 2018. Stort lycka till !!!

Fokusera på målet så kommer ni nå det!

 

Förebild
Jag fick äran att träffa min största förebild Cajsa som jag berättat flera gånger om. Cajsas familj driver ridskolan! Finns ingen som inspirerar mig mer än Cajsa och hennes familj som efter en sån hemsk olycka som Cajsa råkade ut för orkar jobba vidare och tjejerna får fortsätta rida trots olycksrisken, imponerande! 

När man tänker på vad Cajsa genomlidit och lever med så är min egen vardag i geggan inte nåt att klaga över. Bit ihop och jobba på. 

Träningar :)
Jag ska åka tillbaka och träna Cajsa och hennes syster Lovis. Cajsa blir så trött när det är mycket folk runt så hon avstod att rida igår av förståeliga skäl. Jag vill ju gärna se henne på hennes fina Chasmir så jag åker tillbaka! Vill fler vara med och rida så bara säg till.  Mamma är den som håller ordning så henne kan ni boka träning hos. Hon har nr 0705 418092


Hoppas jag lyckades inspirera lite grann i alla fall. 

Stort stort tack till alla som kom och lyssnade, ryttare, Grankärrs Gränsryttare och familjen Lönn!

Jag och han jag är skyldig många tack, Money Boy. Här när vi är klara efter 1 start på EM i Ungern

 

Vi finns på sociala medier och blir glada om ni vill följa oss

Fb där vi heter:

Sandra Andersson Wickström

Moa Andersson

Miriam Olsson

Marie Wickström

Urban Andersson

Egen sida på Fb: Wickströms Utbildningsstall

Instagram:

01sandraaw

wickstromsutbildningsstall

70mariew

 

Kommentarer
- Anonym

Det skulle vara kul om du här på bloggen skulle kunna berätta lite om din framridning inom dressyr på olika hästar! Tex. hur tänker du när det gäller spö på framridningen? Brukar du rida med det på framridningen eller tänker du att eftersom ni inte får ha det på banan så har du det heller inte på framridningen?
Skulle vara kul och höra dina tankar:)

Svar: Tack det kommer!
Sandra Wickström

2017-11-30 @ 08:58:04
- Erika Pettersson

Va roligt för dig! 🤩
Vilken otrolig utveckling du gjort & gör.

Svar: Tack 💖💖
Sandra Wickström

2017-11-30 @ 14:27:31
Blogg: http://erikapettersson.webblogg.se/

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0