16/11 2017 Var ärlig mot dig själv

Viktigt i detta med att jobba med hästar är att du själv är ärlig mot dig själv i vad du är bekväm med och vad du gör bäst eller sämst. Hos oss har vi lyxen att vi är 3 st som är bra med olika saker.

Jag tycker att man är schysstast mot hästen man får att jobba med om man frågar sig "vem kommer göra bästa jobbet med denna hästen just nu?"

Moa
Moas styrka är hennes lugn och metodiska arbete med unga hästar. Inte mycket får Moa ur balans. 
Hon är en "stomänniska" som klarar att jobba med stoiga ston. 
"Faller" för hästar som är kluriga att rida med mycket egen vilja.
Moa är jätte bra på att rida in och då är det oftast hon som sitter på hästen. 
 

Mimmi
Mimmi är utan tvekan den som hanterar hästarna bäst på marken. 
Hingstmänniska
Hon är oftast den som håller i vid inridningar.
Mimmi är den man sätter upp på nya hästar för hon är snabb att läsa av hur hästen fungerar.
 

Jag
Jag har lättare för att utbilda hästen när grunden är satt och hästen sköter sig i alla gångarter. 
Jag har tålamod, balans och är konsekvent i min ridning.
Tävlar mycket mer än de andra och jag blir oftast inte nervös.
Känslig för om en häst tex skjuter lite rygg när man sitter upp och då ska man inte rida om det finns nån som är avslappnad. Spänner man sig blir sitsen fel och man åker snabbare av om nåt händer.
 

Har du funderat på och är ärlig mot dig själv när du tex letar efter häst? 


 

Kommentarer
- Anonym

Ni är så duktiga hela gänget❤Kram Anki

Svar:
Sandra Wickström

2017-11-16 @ 08:05:33

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0