16/11 2017 En stor del i din framgång

En stor del i din framgång är hästägare. Viktigt att komma ihåg tycker jag. Hästägare är ju t.ex dina föräldrar när de köpt en ponny till dig. Ta dem aldrig för givet, det är mycket pengar som investeras som du ansvarar för.

Jag har haft olika hästägare genom åren och det finns alltid de man jobbar bättre med än andra.  

Viktigt är att man kör med öppna kort från båda sidor.
Har du som ägare förberett hästen på uppgiften framöver?
Ha lagom stora förväntningar om det stressas riskerar vi skador. 
Glöm inte att din häst behöver vila även hos en utbildare, ju mer träning ju mer vila krävs för återhämtning. Lätt att tycka att "min häst får inte så mycket träning" men vet du egentligen allt som görs med din häst? Jag har en blogg tex och skriver om mycket men långt ifrån allt. 

Jag har just nu de bästa hästägare man kan tänka sig. Förstående och omtänksamma. Resultat är inte viktigare än hästens välbefinnande. Man måste vara ödmjuk inför uppgiften hästen får och faktiskt se vilken förutsättning hästen har att prestera. Hur är hästen byggd är kanske 1a frågan man ska ställa sig. Är hästen överbyggd bak tex ja då kommer det förmodligen vara svårare för hästen att jobba korrekt. 
Olika hästar utvecklas olika snabbt också, ta Money Boy tex som utvecklades otroligt fort första året hos mig och Jag har inte förrän nu haft en häst som utvecklats i samma takt eller kanske tom snabbare, Collin. Jag vet dock att det kommer en tid där vi kommer stampa på ett ställe ett tag. I och för sig stampar vi lite redan....med byten men det beror nog mer på mig som ryttare än hästen. 

Stort tack till våra hästägare, ni är bäst!

 
 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0