13/11 2017 Månadens lyft

Jag vill lyfta min elev Sandra Ahnström Sahlgren som får bli oktobermånads elev. Ja jag vet det är lite sent men bättre sent än aldrig. Mamma fotade ekipaget i går och då kom jag på detta med "Månadens lyft"

Sandra kom med sin fina Cadillac i slutet av sommaren och började träna för mig. Jag är inte säker men jag tror han är ca 6 år och har ingen grundutbildning alls innan utan Sandra har köpt honom inriden det är allt. En väldigt schysst häst som tycker om att jobba en bra kombination.  

Han var väldigt spänd och kunde inte gå ett steg rakt utan Sandra fick rida på det som han gav henne den dagen om det så var att han bara slappnade av ett halvt varv på banan. Han gick helst utåtställd hela tiden. 

Cadillac kunde knappt galoppera alls inne på ridbanan och de fick verkligen kämpa. Nu kan hon galoppera på volt och sitta ner i traven. 

Nu tränar de hoppning också och de startade i helgen deras 1a pay and jump på 30 och 50 cm felfritt, grattis!

Vi tränar på mot målet att starta nån pay and ride inom snar framtid. 

Väl värt att lyftas fram när man envist tränar på och verkligen gör sina läxor! Ren glädje att träna och jag ser verkligen fram emot varje träningspass. 


Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0