31/5 2017 Igår-hoppträning för Nils grupp 19,15

Igår var det dags för 1a hoppträningen för Nils Stridh Svensson som vi precis dragit igång hemma.

Kl. 19.15 red:
Elsa-Pumpan
Nellie-Curre
Mimmi-Hoopy
Moa-Chanel
Jag-Collin

Elsa & Pumpan
Elsa och Pumpan har inte så många pass tillsammans men går in och gör en riktigt bra träning tillsammans. Pumpan är helt klart en dubbeltalang. Dags att ta sig ut på någon hopptävling snart!


Nellie & Curre
Nellie är den som får träningens guldstjärna! Jösses vad hon fick jobba och som hon gjorde det... mycket imponerad av att hon inte gav utan gav sig den på att det skulle gå. Curre kan vara lite svår att svänga och få att gå på det spår man tänkt och det fick Nellie smaka på igår. Curre är också lite trött efter helgens fälttävlan. Vi har lätt att glömma att flera av våra duktiga ponnys är bara 5 år.

Elsa & Nellies läxa: Träna på att rida på ett tänkt spår. Sitt mer upprätt i sadeln, inte framåtlutad och bestäm tempot och behåll det.


Mimmi & Hoopy

Här fick Hoopy glänsa lite och visa hur välriden han är. Att hålla sig på tänkt spår är inte så svårt ;)

Mimmis läxa: Rid på framåt och försök få Hoopy att sänka huvudet när hindret närmar sig.


Moa & Chaneline
Moa red sin "Snurre Sprätt" Chanel och det är så roligt att se dem tillsammans. Moa har sånt tålamod med henne det är imponerande.
 
Moas läxa: Träna på att rida på tänkt spår och behålla rätt galopp.


Jag & Collin
Jag får erkänna att jag var lite orolig för att Collin skulle fara omkring på träningen men det gick fint. Han skuttade runt ett par gånger bara men det var inget jätte stort. Det var bra övningar för mig och Collin, jag trodde först att vi inte skulle få plats men det gick bättre än förväntat.

Min och Collins läxa: Jag ska träna på att släppa på kontrollen, mjukna mer över hindret, inte gå av före hästen och bestämma spår och steglängd.  Inte så svårt, det sitter nästa träning för Nils ;)

Så typiskt Collin:
 
Vi hade förresten tur med vädret också för det regnade i stort sett hela dagens tills vi skulle börja träna. Då kom solen :)

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0