29/5 2017 Få chansen att utvecklas

Att få chansen att få prova på att tävla mm är så viktigt när man börjar bli nyfiken på att tävla med häst tycker jag. Man ska vara öppen för att prova det mesta alltså inte köra fast i en disciplin.
Man får en häst som är mer hållbar, man utökar sitt träningsregister med olika saker att göra med ponnyn, får en mer utbildad häst att styra runt på bästa sätt på hoppbanan och som man kan påverka in i minsta detal plus att man lär sig att fokusera.

Jag erbjöd ju Kinnekulle HSK´s ponnyryttare träning där jag gav dem lite tips när de red program. Mamma satte ihop ett papper med några punkter att tänka på inför och på tävling. Allt för att underlätta!

Nu är lagomgångarna över i div 3 ponny och jag kan stolt konstatera att alla tjejer varit superduktiga och presterat så mycket bättre än vi kunnat drömma om! My med unga hingsten Matteus har fått rida Lb1 för de andra var inte redo att lära in det än. My har på så sätt fått en svårare start och det kan man också se på hennes resultat mot de andras men inget lag om ingen rider Lb1. My du är en klippa!

My och Matteus som ler båda två <3 , ett av mina ekipage i Småstjärnorna!

I helgen red My fel för 1a gången också och det kommer hända alla som rider dressyr. 2 poäng i avdrag det är allt som sker!  
Jag tog ett P80 hinder (fälttävlan) på en P70 hoppbana en gång, felfritt, men vad spealade det för roll när det var fel hinder, utesluten.

Nu hoppas jag att de duktiga tjejerna tränar mer dressyr och att jag får se dem på banorna framöver. Gissa om det varit nervöst men också roligt att följa er på plats och på Equipe....

Jag är stolt!

 

Kommentarer
- Erika Pettersson

Igenom o göra fel lär man sig också o göra rätt och det är ju inte på blodigt allvar heller. 🙂
Huvudsaken är att man har roligt när man tävlar o tränar.

Svar: Håller helt med!
Sandra Wickström

2017-05-29 @ 14:47:47
Blogg: http://erikapettersson.webblogg.se/

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0