24/5 2017 2a tävlingsdagen i Norge-bilder

2:a dagens tävling i Norge började med att vi forsov oss nån timma. Vi hann utan problem tack o lov!

Värmer i ridhuset

Mot framridningen ute

Värmer ute

Väntar på startsignal

Här ovan har cafeteriapersonal precis gett domaren närmast fika och sen smäller de igen dörren på bilen bakom Boyan så han drar in baken och spänner till. jag lyckas inte helt lossa detta utan får rida på en något spänd Boyan. Detta händer alla så det är bara att bita ihop och komma igen.


Vi fick ihop 68,098% och hamnade 6:a, 1:a utanför placering. Inte illa för att ha en ej helt lösgjord ponny.

En sak jag reagerar på är att spända hästar som placeras i en form och sen drivs fram i den spändheten belönas med bra procent. Sits och form funderar jag också på. Viktigast måste väl ändå en lösgjord häst som rids i korrekt sits och bra form vara? En liten spänning blir det alltid inne på banan men den kan man få loss oftast med små hjälper.

Sponsorer hittills inför mina mål 2017:
Lilla Veterinärinrättningen Skara, Traudi Björling, Stuteri Micks Falköping, Kungsbacka Bilservice Kungsbacka, Mörk & Söner Götene,  Åkessons Bil Götene, Engblom Stable Kvänum, Thelin Data Lidköping, Divorceyourhorse, Designs By spirits, Stall Sjöholmen Bjärnum, Jacson, Emma Lindqvist,

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0